Kas retinoidid suurendavad teie luumurdude riski?

Kas retinoidid suurendavad teie luumurdude riski?

Dorothy Atkins

Dorothy Atkins | Peatoimetaja | E-mail

Uuringud on näidanud, et A-vitamiini suur tarbimine toidus või toidulisandites võib avaldada kahjulikku luustikku; nimelt mineraalse tiheduse ja luumurdude vähenemine. Seetõttu on tekkinud muret retinoidide pärast - keemilised ühendid, mis on saadud vitamiinist A, mida kasutatakse naha seisundite, nagu akne ja psoriaasi raviks. Taani teadlased tegid hiljuti sadu tuhandeid inimesi, kellest mõned olid murrud ja mõned, kes seda ei teinud, võrdleva uuringu käigus, kusjuures iga isiku jaoks määrati suuline või paikne retinoidid, kui neid oli. Nende järeldused, mis on avaldatud dermatoloogiarhiivides, näitavad, et retinoidide nagu isotretinoiini või atsitretiini suukaudne ja paikne kasutamine ei avalda patsiendi luudele negatiivset mõju. Veelgi enam, suurenenud annuseid ja retinoidide kasutamist pikema aja vältel ei seostatud suurenenud luumurdude riskiga. "Nagu akneid ega psoriaasi, näitasid A-vitamiini analoogide [retinoidid] süsteemset ravi, mõjutasid luumurdude riski," kirjutasid teadlased. "Seega paistab, et A-vitamiini analoogid on murettekitavad isegi väga suurte annuste korral." Hoolimata nendest avastustest on mõistlik, et retinoidide kasutajad võtavad oma dieeti sisaldades piisavalt vitamiini D ja kaltsiumi.

Jaga Oma Sõpradega

Seotud Artiklid

add